theresejjohansson

TRÄNINGSTIPS

Publicerad 2013-03-21 17:25:00 i Träning och Hälsa,


Ni har troligtvis hör en massa olika träningstips från mängder av sidor så som bloggar, tidningar, vänner osv. Men här är dem som jag tycker funkar bäst, det är dock individuellt vad som passar en själv. Men som sagt här nere är dem som jag tycker funkar bäst!


1. Sätt upp lätta del mål - Det är lätare att börja träna och att fortsätta att träna om du sätter upp små mål som du ska ha uppnåt efter en viss tid. Men glöm verkligen inte att börja med lätta mål annars bli det ofta att man ser  det som omöjligt. Du måste ha mål som är möjliga för dig. Sedan när du har klarat dina första små mål sätter du upp nya svårare mål att klara av.

2. Köp fina färgglada träningskläder - Att träna i snygga färgglada träningskläder får upp motivationen mer än vad man tror. För vem vill inte känna sig snygg samtidigt som man tränar? Ibland kan det vara värt att lägga extra pengar på snygga träningskläder än att bara ta dem svarta tråkiga som bara hänger i gaderoben.

3. Hitta något du tycker är roligt - Själv så simmar jag och det ger mig motivation och jag blir glad när jag simmar! Men du kanske mer är en person som vill gå på gymmet, löpa hemma, spela fotboll eller kanske köra dans pass? Vi tycker alla olika, hitta din grej! Man får gärna prova massa olika saker tills man hittar rätt.

4. Bra musik - Se till att ladda ner en bra spellista med musik som passar dig, vare sig du springer, går eller något annat. Jag menar vem vill inte höra en massa bra musik medans man tränar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela