theresejjohansson

VEM SKA TA FÖRSTA STEGET?

Publicerad 2013-06-12 20:23:41 i Tankar/Funderingar, sex&relationer,

 
Vem ska ta första steget?
Jag har funderat många gånger på vem som ska ta första steget,
om man tycker om varandra, är det killen eller tjejen som ska börja
höra av sig om man är intresseras av varandra? 
Enligt mig själv tycker jag att killen ska ta första steget och visa att han
är intresserad om han nu skulle vara det, exempelvis genom att smsa eller
höra av sig på något sätt. Jag själv är sådan som tänker att killen får höra av
sig om han är intresserad, de gånger som jag har träffat någon så brukar
inte jag vara den som börjar höra av mig för att inte killen ska uppfatta mig som
för på eller för att jag är rädd för att på dissen!
Men varför skulle inte tjejen kunna börja höra av sig om hon är intresserad.
Diskuterade detta ämne med en kompis idag och hon kom med ett bra svar
när jag sa att jag tycker att killen ska ta första steget. Hon sa att som tjej borde
man också ta första steget för killarna tänker säkert likadant som tjejerna
''han får höra av sig'' ''hon får höra av sig'' så om inte tjejen kanske hör av sig
så skiter killen i det och tänker att hon är inte intresserad.
Jag har aldrig tänkt på det innan att killarna också kanske tänker att tjejen får
visa sitt
intresse annars skiter jag i det. Varför skulle egentligen inte killarna
också kunna
känna som vi tjejer och inte våga ta första steget?

Jag tycker att om man tycker om någon så visa att du är intresserad,
det kan vara att bara genom att höra av dig till killen/tjejen.
Så varför ska alltid killen höra av sig? Vi tjejer kan ju egentligen också
göra det, det är garanterat inte bara vi tjejer som är osäkra och inte vågar.
Ibland kanske man väljer att ta det säkra före det osäkra och struntar i att
höra av sig för att man inte vågar. Tycker ni om killen/tjejen så satsa och
våga höra av dig, vem vet personen kanske tycker om dig också(:


Vad tycker ni? Borde killen eller tjejen ta första steget?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-06-15 23:11:38

Har också hela tiden tänkt att killen får visa sitt intresse men det va bra skrivet med att killar också kan tänka som vi tjejer gör, så jag tycker inte att det spelar någon roll, vill man höra av sig till personen så gör det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela